درباره ایمپلنت دندان
نوشته شده توسط : کلینیک ایمپلنت دکتر والا

درباره ایمپلنت دندان

اگر می‌خواهید دندان‌های از دست رفته خود را جایگزین کنید یا دندان‌های شما باعث می‌شوند احساس خوبی نداشته باشید، برای گاز گرفتن یا جویدن غذا اذیت میشوید، یا پروتزهایی دارید که می‌خواهید با یک راه حل مطمئن‌تر جایگزین کنید، راه حلی با ظاهر طبیعی، ایمپلنت‌ دندان است.

 

کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان یک پیچ تیتانیومی است که مستقیماً در استخوان فک شما قرار می گیرد و جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شود. پس از نصب، استخوان اطراف ایمپلنت به تدریج به آن جوش می‌خورد و ایمپلنت دندان را محکم در جای خود نگه می‌دارد.سپس یک دندان کاذب (تاج) که با رنگ و شکل دندان‌های موجود شما مطابقت دارد، در بالای ایمپلنت قرار می‌گیرد و و لبخندی طبیعی به شما می‌دهد.

 

مزایای درمان ایمپلنت دندان

از دست دادن یا از کار افتادن دندان ها می تواند بر اعتماد به نفس و زندگی روزمره شما تأثیر منفی بگذارد، از جمله آنچه می توانید بخورید. ایمپلنت یک راه حل محبوب و طولانی مدت است که می تواند لبخند شما را بازگرداند.

  • راه حل طبیعی: ایمپلنت های دندانی پایه های تیتانیومی هستند که در استخوان فک ثابت می شوند. استخوان به تدریج با ایمپلنت ترکیب می شود و آن را محکم و ایمن می کند تا بتواند مانند یک دندان طبیعی عمل کند.

ایمپلنت ها با روکش (دندان مصنوعی) که با سایه، شکل و اندازه دندان های باقیمانده شما مطابقت دارد، پوشانده می شود و باعث می شود احساس راحتی و طبیعی به نظر برسد.

  • ثابت و ماندگار: ایمپلنت ها یک راه حل ثابت و طولانی مدت هستند که می توانند 10 سال یا بیشتر دوام بیاورند، البته تا زمانی که به درستی از آنها مراقبت شود. از آنجایی که ایمپلنت ها یک راه حل ثابت هستند، لازم نیست نگران برداشتن آن ها برای غذا خوردن یا خواب باشید و خطر افتادن آن ها وجود ندارد.

 

  • از تحلیل استخوان جلوگیری می کند: وقتی دندانی را از دست می دهید، استخوان فک زیر آن کوچک می شود زیرا دیگر توسط ریشه دندان تحریک نمی شود. با گذشت زمان، این می تواند شکل صورت شما را تغییر دهد و باعث شود پیرتر از آنچه هستید به نظر برسید. ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی فک را تحریک می کنند و از تحلیل استخوان بیشتر جلوگیری می کنند.

 

  • از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید: اگر دندان هایتان از دست رفته است، ممکن است برای خوردن غذاهای جویدنی یا سفت مانند سیب، سبزیجات ترد و برخی گوشت ها دچار مشکل شوید. ایمپلنت‌های دندانی به شما امکان می‌دهند به درستی بجوید، بنابراین می‌توانید بیشتر از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید.

 

  • بدون نیاز به آماده سازی دندان های سالم: بر خلاف برخی روش های درمانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته، ایمپلنت های دندانی نیازی به آماده سازی هیچ یک از دندان های سالم و همسایه شما ندارند.

کاشت ایمپلنت دندان

دلایل انتخاب ایمپلنت دندان

یک راه حل طولانی مدت برای جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته است. از دست دادن دندان می تواند بر نحوه صحبت کردن، غذا خوردن و حتی ظاهر شما تأثیر بگذارد. به علاوه، به اعتماد به نفس شما می تواند ضربه ای واقعی بزند.

ایمپلنت‌ها اغلب به‌عنوان جایگزینی برای بریج‌ها  یا پروتزهای سنتی استفاده می‌شوند، اما می‌توانند از یک تاج، بریج یا دندان مصنوعی نیز پشتیبانی کنند، بنابراین راه‌حلی را ارائه می‌دهند که آیا شما یک یا چند دندان را از دست داده‌اید.

ایمپلنت های دندانی راهی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. اکثر بزرگسالان می توانند ایمپلنت دندان داشته باشند، اما چند استثنا وجود دارد. هر موردی متفاوت است و دندانپزشک شما راه حل هایی را که در طول مشاوره اولیه برای شما مفید خواهد بود به تفصیل مورد بحث قرار می دهد.

برخی از عادات سبک زندگی، شرایط پزشکی و درمان‌ها می‌توانند بر نحوه بهبود ایمپلنت تأثیر بگذارند و همچنین بر لثه و استخوان اطراف ایمپلنت‌های شما تأثیر بگذارند.

اگر گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستید، متخصص ایمپلنت می‌تواند گزینه‌های جایگزین برای دندان‌های از دست رفته، که ممکن است شامل بریج  یا پروتز باشد، با شما صحبت کند.





:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: